OGAR 200

 

Ogar 200 - paliwo

 INNE

  No więc tak - w książkach serwisowych Ogara ( i w ogóle Rometów) zalecają jeździć na etylinie LO min 78 - znaczy się minimum 78 oktanów. Teraz już tego nie produkują, więc leje się uniwersalną 95, lub bezołowiową też 95 oktanów.
Stosunek paliwa do oleju powinien wynosić 30:1, a w okresie docierania 25:1. Jak znam życie, lepiej jest nalać trochę więcej oleju (nie za dużo!!!), ponieważ silnik ma wtedy lepsze smarowanie i zmniejsza się ryzyko przegrzania, a więc i zatarcia podczas długiej pracy przy wyższych obrotach - szczególnie podczas docierania.
Pytanie - jaki olej stosować do mieszanki? Najczęściej stosowanym jest Mixol, jednak jest to najgorszy pod względem jakości wybór. Zostawia on cholerne ilości nagaru w komorze spalania, na denku tłoka i w oknie wydechowym. Jest co prawda tani, ale to przekłada się na jego właściwości. Olewając Mixol, przejdźmy do innych olejów. Kupując coś do naszego rumaka, koniecznie trza wybrać olej do silników dwusuwowych - najczęściej są one oznaczone 2T, two-stroke, dwu-takt. Różne są opinie - jedni jeżdżą na Mixolu, inni bluzgają na niego i kupują drogie oleje typu Lotos, czy nawet do pił łańcuchowych. Ja jeżdżę na Mixolu, ale szczerze przyznam że zmienię go na coś lepszego...
INFO - kiedyś pokusiłem się o wlanie benki Superplus98. Miałem małe obawy co do niej, ale tak zrobiłem. Muszę przyznać że prędkość nie wzrosła, ale silnik jakby miał nieco większy moment obrotowy - czyli lepiej przyspieszał. Ponadto przy drapaniu na żuzlowym podłożu (na uniwersalnej 95) po wydrapaniu dołka o głębokości 4-5 cm przygasał, a na 98 bez zająknięcia ciągnął dalej. Jeśli ktoś chce niech spróbuje sam - należy tylko pamiętać żeby przy stosowaniu 98 wlać minimalnie więcej oleju do paliwa. Odradzam natomiast lania paliwa v-power, ponieważ na takiej benzynie silnik szybko się zużywa. Jest to paliwo przygotowane specjalnie do Subarek i podobnych fur, a nie do Ogarów:) 

Ilość paliwa i oleju w stos. 30:1
1 litr paliwa = ok. 0,033 litra oleju
2 litry paliwa = ok. 0,066 litra oleju
3 litry paliwa = ok. 0,100 litra oleju
4 litry paliwa = ok. 0,133 litra oleju
5 litrów paliwa =
ok. 0,166 litra oleju
6 litrów paliwa =
ok. 0,200 litra oleju
7 litrów paliwa =
ok. 0,233 litra oleju
8 litrów paliwa =
ok. 0,266 litra oleju
9 litrów paliwa =
ok. 0,300 litra oleju

W dziale "Pliki" znajdują się dwa programy do obliczania mieszanki - można się pobawić ;)

Niskie zużycie paliwa przez motorek można uzyskać przy stosowaniu następujących zasad :
 -  przede wszystkim trzeba jeździć spokojnie i płynnie, bez odkręcania gazu do końca przy przyśpieszaniu
 -  sprawdzać co jakiś czas właściwe ustawienie zapłonu
 - 
dobrze pompować koła - zmniejsza to opory jazdy
 -  sprawdzać stan gaźnika co jakiś czas
 -  bardzo dużo do powiedzenia w tym temacie ma również stan silnika - popękane pierścienie, zbyt duży luz tłoka, nieszczelności itp. oraz nagar na głowicy, denku tłoka i w wydechu powodują spore zwiększenie zużycia paliwa.
Minimalne zużycie paliwa przez motorek można uzyskać przy skromnej szybkości 30 km/h, mi udało się uzyskać ok. 2,7l/100km.

 

 

Wielki Brat czuwa - Twoje IP to 857.225.18.20.  Kopiowanie ZABRONIONE!!!