OGAR 200

 

Ogar 200 - obsługa

 INNE

 

Tabela prezentuje okresowe smarowanie części motoroweru i czynności obsługowe podane przez Rometa , przestrzeganie jej zasad na pewno nie zaszkodzi motorkowi. Ja ze swej strony mogę zaproponować do tego coroczne dokładne oględziny motorka oraz wykonywanie niezbędnych smarowań częściej (najlepiej każdej zimy). Takie czynności jak np. sprawdzanie świecy czy naciąg i smarowanie łańcucha lepiej przeprowadzać częściej.

Przebieg km Opis czynności obsługowych

0

Przed rozpoczęciem eksploatacji motoroweru należy sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów.
500 - wymienić olej w skrzyni biegów , drugi raz - zmienić przy 1500 km (olej Lux 10)
- sprawdzić działanie sprzęgła
- sprawdzić naciąg łańcucha
- wyregulować luz łożyska sterowego
- sprawdzić dociągnięcie wszystkich śrub i nakrętek
3000 - oczyścić i sprawdzić odległość elektrod świecy
- sprawdzić i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku
- sprawdzić działanie hamulców
- sprawdzić działanie sprzęgła
- nasmarować i naciągnąć łańcuch napędowy (smar grafitowy lub SPL)
- sprawdzić i wyregulować odległość styków przerywacza  oraz nasmarować oś przerywacza i poduszkę smarującą (olej Lux 10 lub Mixol)
- nasmarować sworzeń dźwigni hamulca tylnego (smar stały ŁT-4)
- nasmarować tuleje prowadzące widelca teleskopowego*
5000 - zmienić olej w skrzyni biegów (olej Lux 10)
- nasmarować cięgła sterujące**
- nasmarować sworzeń dźwigni sprzęgła , hamulca przedniego oraz rączkę gazu (smar stały ŁT-4)
- przeczyścić gaźnik i kranik paliwa , konserwacja filtra powietrza***
- nasmarować sworzeń rozpieracza hamulców (smar stały ŁT-4)
- sprawdzić i ewentualnie wyregulować luz w łożyskach sterowych
- sprawdzić dociągnięcie wszystkich śrub i nakrętek
- nasmarować linkę napędu prędkościomierza**
 8000 - przemyć i nasmarować łożyska kierownicy (smar stały ŁT-4)
- przemyć i nasmarować łożyska piasty przedniej i tylnej (smar stały ŁT-4)
- nasmarować napęd szybkościomierza (smar stały ŁT-4)
- nasmarować zmieniacz biegów (smar grafitowy)

Po przekroczeniu 8000 km wszystkie czynności należy wykonywać co 2-3 tys. km aż do zużycia się silnika i kolejnego remontu:)

* Amortyzatory przednie smaruje się po zdjęciu koła i błotnika. Następnie wykręcamy nóżki dolne , wyciągamy je z widelca i przemywamy w benzynie. Po tym smarujemy je np. tawotem lub lepiej smarem ŁT-4 , dajemy trochę smaru do sprężyny i skręcamy. Smarujemy je co 3000 km lub raz w roku. Amorki tylne należy najpierw odkręcić od dołu (zostawiamy główkę górną tak jak jest , ja ją wykręciłem a przy wkręcaniu upierdzieliłem gwint). Następnie zdejmujemy rurkę oporową , wykręcamy sprężynę i tak odsłonięty pręt prowadzący najpierw jest dobrze czymś wytrzeć. Potem powlekamy go cienką warstwą smaru (tawot lub ŁT-4) i skręcamy. Smarowanie należy wykonać co 5000km (ja zalecam raz w roku).
** Linki i ich pancerze najlepiej smarować olejem rozcieńczonym w benzynie w stosunku 1:1. Wlewamy go do pancerza tak długo , aż wypłynie z drugiej strony.
*** Filtr powietrza należy przemywać benzyną , ponadto zalecane jest zanurzenie wkładki filtru w oleju i odczekać do momentu aż olej ścieknie.

Jeśli dobrze zadbamy o nasz motorek , będzie on służyć nam niezawodnie i eksploatacja będzie się odbywała bez większych problemów.

 

 

Wielki Brat czuwa - Twoje IP to 857.225.18.20.  Kopiowanie ZABRONIONE!!!