OGAR 200

 

Ogar 200 - eksploatacja

 INNE

  Poza docieraniem sposób eksploatacji naszego motorka ma największy wpływ na trwałość jego silnika i całej konstrukcji. Osoby które odchamiają się na jakimkolwiek Romecie, katują silnik i traktują maszynkę jak gówno, mogą być pewni że motorek długo im nie pochodzi. Romety są bardzo delikatne - nieodpowiednie traktowanie prowadzi do szybkiego rozsypania się ich. Jeśli ktoś chce Ogarem pokonywać bagna czy pustynie lub wyruszyć na przełaj - niech szybko o tym zapomni i kupi sobie jakiego cross`a lub enduro. Żeby nie było przykrych niespodzianek podczas użytkowania naszego jednośladu, należy przestrzegać pewnych reguł - większość z nich wymieniłem pod spodem. Trzeba niejako "wczuć się" w motorek, żyć nim - tylko tak zapewni się jego dobrą eksploatację.
  • Przed wyruszeniem na wojaże należy rozgrzać silnik, zwłaszcza w okresie docierania. Najlepiej go odpalić i zostawić na wolnych obrotach lub nieco je zwiększyć (np. poprzez skręcenie kierownicy) przez jakieś 2-3 min.
  • Po zakończonej jeździe dobrze jest zostawić odpalony silnik na wolnych obrotach. Ja robię to tak - gdy zbliżam się do garażu, włączam luz , czekam aż moto się dokula pod bramę, odstawiam go na podnóżki (w tym momencie silnik jeszcze pracuje), otwieram bramę i dopiero wtedy go gaszę.
  • Podczas postoju nie należy zbyt długo kręcić rozgrzanego silnika na wysokich obrotach. Jest to szczególnie ważne podczas docierania i w upały - silnik nie jest wtedy tak chłodzony jak podczas jazdy.
  • Przy dłuższym postoju (np. przy czekaniu na "zielone") nie powinno się trzymać silnika na biegu i sprzęgle, ponieważ prowadzi to do szybszego zjechania się tarcz sprzęgłowych - należy włączyć luz (od tego przecież jest ;).
  • Podczas jazdy pod górę, przy drastycznym zmniejszeniu się prędkości należy odpowiednio wcześnie zredukować bieg - żeby nie przeciążać silnika.
  • Przy przełączaniu biegów najpierw przymyka się gaz, a dopiero potem wciska klamkę sprzęgła - silnik wtedy nie zwiększa gwałtownie obrotów (można również te dwie czynności wykonać równocześnie ale tak by nie "zrywać" obrotów).
  • Nie należy obciążać motorka ponad dopuszczalne obciążenie, czyli około 150kg lub 2 osoby.
  • Odpowiednio nabuzowane powietrzem koła wpływają na mniejsze zużycie paliwa, minimalnie większą prędkość oraz na szybkość ich zużycia.
  • Żeby maszynka w czasie jazdy nam się nie rozpadła trzeba sprawdzać co jakiś czas dokręcenie wszystkich śrub i nakrętek (szczególnie po przebiegu pierwszych 100 km po remoncie).
  • Jeżeli posiadamy na pokładzie akumulator, również należy o niego zadbać - szczegóły w dziale "Instalacja elektryczna".
 

Wielki Brat czuwa - Twoje IP to 857.225.18.20.  Kopiowanie ZABRONIONE!!!